fredag 13 februari 2015

Boktips

Emellanåt får jag frågan om jag har några bra boktips. Följande boktips ger LäsAmbassadören på sin blogg idag:

För mellanstadiet:
”Balladen om en bruten näsa” av Arne Svingen, översatt från norska.
Svenska författare: Rebecka Åhlund, Cilla Jackert, Mårten Sandén, Mårten Melin. Och så har jag själv skrivit två mellanstadieböcker, kan inte hålla mig från att tipsa om dem, ”Lite ihop” och ”Kanske ihop”.

Högstadiet:
”En sekund i taget”, Sofia Nordin.
”Flyt som en fjäril, stick som ett bi”, Elin Nilsson.
”Svensk synd” + ”Så värt”, Martin Jern.
”Sjutton år och skitsnygg”, Emma Granholm.
”Inte vatten värd”, Ulrika Lidbo.


Översatt från engelska, passar läsvana högstadie / gymnasiet:
”Jag ger dig solen”, Jandy Nelson.

Marlene



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar